søndag 17. mars 2013

SONG FOR VÅR TID av Sigve Lauvaas * Side 45-52 (1987)



Side 45
BØKER

Du veit ikkje kva som bur i bøker? Ord!?
Rare og gode og fine og flate og runde
frø til eit tre, helsingar frå hender til hender,
frå hjarte til hjarte.
Ord silte i vev. Her lever vi.
Mellom to permar, heile livet eit ord,
namn som ropar og spør, fargar, skal og frø.
Skal det verte noko meir må vi døy.
Noko nytt må stige fram ein dag.
Vi er slitne, med gulna blad.


SNART JUL

Du kan vere glad. Det er jul i alle hus.
Snart lovar vi kvarandre. Så er det fred på jord.
La ingen gå aleine julenatt. Kom til kyrkje, kom heim.
Det er langt mellom flo og fjære på høgfjellet.
Men kongeørna sveipar landskapet i nord.
Vi skulle gle oss over alt levande Gud har skapt:
Fisken i havet, kornet, mjølk, honning og salt,
men mest av alt over kongebarnet, fødd i ein stall.

46 
JORD

Ei kåpe av jord skal alle få.
Til slutt skal det bløme ein dag.
Jorda skal halde ope hus,
og du skal få møte din far.

Jord har alle i fabelslott, jord av eit evig slag.
Sjølv om du aldri på jord fekk sjå
skal du vakne til liv ein dag.


SIGNALER

Alle ber ei bør. Vinden spør.
Alle er i tid og rom. Dagen renn.
Poesi er ikkje sjø av liv, men kjensler.
Du går mellom andre, og veit det ikkje.
Du er lysestake, men kjenner ikkje lyset som skin.
Vegen er eit mysterium. Her skal du gå.
Så lenge det er vind kan vi reise.
Det er ikkje berre eg som må sjå lyset.
Alle har eit altar og ei dagbok
og eit fedreland, til slutt.


HUSET

Døra inn til huset er open.
Alle vindauga ser når du kjem.
Knoppane på trea helsar.
Du er ei skinande kåpe, eit streif av lys.
Mørkret får ikkje tak i deg.
Du kjem ein morgon.
Med pelsen stryk du over mursteinane
og har ni liv.
Det er tusen trapper, men du klagar ikkje.
Du ser alt, og kviler. Og vinden syng.

47 
LANGT OPP

Legg deg på bakken og sjå himmelen.
Det er langt til første høgd.
Glasveggen stirer ned. Vindauget opnar og lukkar.
Mellom stjerner er du, som eit hol i universet.
Korleis skal vi møtast?
Jernalderen gav faste stigar. Trådlause bilete fyk i lufta.
Mot himmelen er mange filer.
Det er lett å havne i grøfta. Men fyrlykta skin på ope hav.
Eg trur nok eg skal finne fram til slutt.
Eg skal flykte frå leirbålet når det sloknar ut.


LIVET

Livet er ikkje som vinter og vår, livet er dag for dag
som hylande snøstormar, som snøskodde på utgått eng.
Livet er det ein gjer det til, pene, lovande krefter.
Mørkre og lys går hand i hand, opnar seg, lukkar, og vinkar.
Det er som ein vind, som pust som må fram, bankande hjarter.
Livet i deg er som blomeseng. Du er eit stille under.
Eit blometre, eit fruktbasseng, oase for alt som er rundt deg.
Livet er som eit framtidsver, som nokon som kjem og kjem.
Du ser allnaturen, eit spel, ein underleg hage.
Og der er du som ei eventyrverd.
Kvar dag får du honning og mjølk, livsblomen smake.

48 
BAK GARDINENE 

Bak dei lukka vindaugo er vi,
i hagar vi aldri veit av.
Vi avlar ord, vi avlar ekko, og augo spør.
Kven er vi med alle dei dører og hav og fjell?
Inst inne går vindane og leitar og lesser si bør.
Ut skal vår avmakt til framande strender.
Vi har vore her før. Lyset brenn ut.
Nemnet skal opne grinda.
Her er vi med bilete.
Det er godt å vere heime.


HJARTA


Eit menneskehjarte er noko meir.
Stille går kvart sekund, kvart minutt, time.
Orda tikkar som hjarta, som lauvet i skogen.
Lange salmevers rullar fram, kjende tonar frå før i tida.
Eg er glad eg ikkje er tømmermann.
Vil ikkje sage skogen, bryne øksa på levande tre.
Hjarta blør når fuglen blør.
Eg skal måle ei stjerne for kvart barn.
Det er godt å ha eit hjarta.
Båten tikkar fram i stormen.


TAKK

Det ordet: takk, det gjer meg glad.
Kan ein takke vert ein rik.
Gud signe den som takkar for sitt liv, sitt brød,
og gjev av det ein har på lån, til bror og nabo, fattig, rik.
Sitt eige liv vert stort, og namnet står i livsens bok.
Ha takk for alt du var for meg. Gud elskar deg. 

49 
MODELL

Jorda er min plattform.
Frå denne staden vil eg vere modell,
eg vil gå i kvite klede gjennom landskapet.

Kvar tid har sine rom.
Eg vil opne rom gjennom mange tider
og vere modell for kjærleik.
Ingen kan stå for Gud med sin kropp.
Vi er gjennomsynlege.
Elden som gjev oss kraft og styrke, og jorda som ber oss fram,
helsar eg, som var det sysken.
Eg vil stille meg fram og vere instrument for Ordet.


MENNESKET

Her er mange løynde rom, her er gangar og vegar av mange slag.
Vi har venger med oss. Himmelen ser oss. Jorda høyrer trinn.
Skal vi vere i fjellet, på havet, i lufta?
Når kvelden kjem legg vi oss til kvile.
Om dagen lyser vi.
Kvart menneske er ei fyrlykt, ei sol i verda.

Stå opp, menneske, og gå mot fjellet.
Her er songen, her høyrer du musikk, og diktrop.
Sjølv om regnet kjem, må vi stille oss fram.
Vi er som vinden, ustanseleg på veg frå ein stad og til ein stad.
Mennesket kjenner ingen veg som er nådd
før ein sjølv når enden, målet.

50 
PREIK

Preik ikkje kjærleik for døde.
Gi blomar til levande folk.
Smelt is og ver tru mot kallet.
Ver Ordet sin tolk.

Preik ikkje tome frasar.
Gje liv til støvet, ein song.
La borna i livet få vokse.
Kvart frø må få stige på jord.

La songen om kjærleik bli tonen
mellom brør og søstrer i dag.
Tida er her, i vår neve.
Vi får og vi gir og vi har.

Uendeleg er denne verda,
Gud skapte med luft og strå.
La skogen, vår hage, få bløme
til ein gong vi skal oppstå.


DITT ANDLET

Ditt andlet er spegel i verda.
Du står mot alt som er skapt.
Så høgt er du elska og æra
at rekninga di vart bestalt.

Du stig som ei stjerne, som blomen,
er prest, doktor, advokat.
Men inst syng den rolege tonen
frå far si signa grav.

Du skulle få verte som andre,
med hender og augo og munn.
Ditt andlet vart heilt omkransa
av skirande himmelsk gull.
Du sit under epletreet, i hagen heime, ein stad.
Du er eit andlet for andre, eit bilete som gjer meg glad.

51 
VATN

Eg er elva på veg til havet,
eg er dropen i elva di.
Eg er kjelda som renn i sjøen
og gjer at du kan ro båten din.
Eg er vatnet i heile verda.
I alt du eig er vatn og liv.

Eg er stemmen som tømer segog som stendig vert ung og rik.Eg er auga du ser og speglar,eg er vatnet i blodet ditt,eg er vegen frå først til æva,og fossen du sergjennom song og dikt.Eg er bekken, den reine, frie,som kurlar, suklar og smyg sin veg.Eg er livet, tanken, djupna.I alt du er - er eg like nær. 

52 
TIDA

Rop, du høyrer rop.
Frå alt i verda er rop og stønn.
Vi kjenner havet som rullar, vinden,
og born som går mellom hus og heim.
Vi ser ei vandring, ei folkeflytting.
Tida ropar til kvar og ein.

Når klokka går kjenner tida pulsen,
når hjarta slår er det liv.
Vi veit at tida er rom og krefter,
er ande, spel, frå ein høg natur.
Vi kjenner vinden som slår og glefsar
og ropar høglydt på vegn min.

Dei blåe kjelder skal aldri turke så lenge livet har rot og segl.
Lauvet stirer og ropar barnet inn til si heilage, varme seng.
Tida kjenner kvart namn, kvar stemme,
og vinden syng til den siste kveld.

FARGAR

Den skapar som skapte vår heilage jord,
vår vakre og gåterike verd,
Han måla med pensel, Han skapte med ord.
Det ordet er fargar, ein glans av Gud sjølv,
og vi er biletet hans.

Evige fargar, fargar i solauga ditt.
Det er inga skam å vere rik på fargar,
kjenne penselen hans.
Det er kjærleik å sjå hans verk
og mette sitt auga med det.

Eg fattar det ikkje, hans armar er glans.
Mørkret og lyset er heilage teikn,
rom til signing og trøyst.
Og i dette smykke av æveleg glans
er du og eg, biletet hans.



Mine blogger

Blogger jeg følger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar